Hjem
Om oss Nyheter Kontakt oss
KOMPETANSE
Markedsføring
Kreativt arbeid
Web utvikling/design
Grafisk design
Messestands/Events
REFERANSER
Markedsføring
Profilering
Web
Grafisk design
Messestands/Events
TJENESTER
Oppfølging
Sammendrag
MARKEDET
Trender
Nyheter
Skriv ut denne siden
Tips noen om denne saken

Hvordan få mer utav budsjettet?

Publisert 17.03.2016

Norske annonsører får langt mer igjen for pengene - en snittet for de nordiske landene...

Reklameeffektivitet, såkalt "Return On Investment" (ROI) beregnes ved å multiplisere solgte enheter med fortjenesten per enhet, og dele på den totale kampanjekostnaden. (Mediekjøp, distribusjon, og utvikling av kreativ løsning) Databasen viser at hver investert krone i reklame gir 2,6 kroner på bunnlinjen for Norske annonsører. For Skandinanvia ligger ROI på 1,2 - 1,7    - mens ROI for Norge ligger på 2,6 - 2,9 i snitt. (Kilde WPP)



 




<< Tilbake til nyhetsoversikt

 
Copyright © 2017 www.rudi.no Rudi Reklamebyrå. All rights reserved.